Brussel wil consumenten beter beschermen

In Brussel komen EU-ministers van Consumentenzaken vandaag en morgen samen voor een informele bijeenkomst. Ze zullen met elkaar spreken over de verschillende uitdagingen, waaronder de marketingstrategieën van influencers. De ministers vinden dat influencers te weinig duidelijkheid geven wanneer ze gesponsorde content plaatsen. Bovendien is hun content ook vaak misleidend, ze plaatsen bijvoorbeeld onjuiste informatie over … Continued

Europa’s interne markt dreigt Europese industrie de nek om te draaien

De Europese interne markt piept en kraakt. Het ambitieuze project van Commissievoorzitter Jacques Delors moest in 1992 korte metten maken met de economische barrières tussen lidstaten. Drie decennia later verkeert de Europese industrie in zwaar weer doordat de interne markt in heel wat cruciale sectoren zoals energie, telecom en financiering nog steeds zo goed als … Continued

Nederland derde grootste online contentverslinder van Europa

Nederlanders kijken veel vaker online naar filmpjes en tv dan de gemiddelde Europeaan. 90 procent van de Nederlanders gebruikt het internet om te streamen, veel meer dan het Europese gemiddelde van 65 procent. Alleen Noorwegen (94 procent) en Finland (93 procent) scoren nog hoger. Dit blijkt uit nieuwe cijfers over het jaar 2022 van Eurostat. … Continued

Eurobarometer: ‘Deze verkiezingen meer interesse in EU’

In juni dit jaar zouden meer mensen naar de stembus moeten gaan dan vijf jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van de Eurobarometer. De afgelopen paar maanden sprak de Eurobarometer, een soort Europees Ipsos, met meer dan 26.000 Europeanen. En de interesse in de Europese verkiezingen is groter dan in 2019, is de conclusie. Ook … Continued